Nieuws vanaf de jaarvergadering

Maandag, 26 februari 2018

Tijdens de jaarvergadering zijn er weer veel bespreekpunten geweest. Ook waren er verschillende nieuwtjes...

Zo zijn er tijdens de vergadering 2 nieuwe bestuursleden gekozen door de leden.
- Wim Rutten nam afscheid en Jo Rensen is onze nieuwe voorzitter geworden!
- Na het overlijden van Gerrie Gijsbers kwam de functie waterbeheer vrij. Hier hebben we Ger Rensen bereid gevonden!
Wij wensen Ger en Jo heel veel succes en plezier met hun nieuwe functies!!

Er waren ook een aantal mededelingen en nieuwtjes voor de leden.

-
Het afgelopen jaar werd in de polder het project Oeverwal Gendtsche Polder afgerond. Er is veel gegraven en een prachtig fietspad aanlegt. We kunnen dus weer lekker rustig in de natuur vissen. (afbeelding hieronder)

- Zo liggen ook de plannen klaar van K3 Delta om grondstoffen te gaan winnen in onze polder. Er gaat dus het een en ander veranderen.
Hieronder een afbeelding van hoe het zou moeten worden.

- Ook zal er dit jaar worden deelgenomen aan de Rabo Clubkas Campagne.
Hoe werkt het?  Ieder lid van Rabobank Oost Betuwe mag van 15 tot en met 30 mei in totaal vijf stemmen uitbrengen op zijn of haar favoriete clubs. Elke stem is geld waard. Dus hoe meer stemmen een vereniging krijgt, hoe meer geld dit oplevert. De leden die mogen stemmen, ontvangen tijdig een persoonlijke code en uitleg over de stemprocedure.
Ben je klant, maar nog geen lid?
Om mee te kunnen stemmen met de Clubkas Campagne vraag je je lidmaatschap vóór 1 april aan. Je lidmaatschap vraag je online aan via www.rabobank .nl/oostbetuwe.

- Net als afgelopen jaar zal de Betuwe Combinatie wedstrijd voor jeugd weer in Gendt worden gevist. Dit heeft de Stichting besloten nadat het vorig jaar een groot succes was!

- Ook zijn er 2 nieuwe leden voor de kascontrole gekozen. T. de Haas zat er al in en blijft nog 1 jaar aan. B Thijssen is er nieuw ingekomen, en als reserve heeft D. Muller zich aangemeld.

- En dan misschien wel het belangrijkste nieuws:
We hebben er enkele nieuwe viswateren/visstekken bij gekregen. Veel grond is overgenomen door Staatsbosbeheer waardoor we nieuwe viswateren tot onze beschikking hebben.
We zijn er druk bezig met nog grotere uitbreiding van ons water. Hierover houden we jullie op de hoogte!
De zwarte lijnen op de afbeelding mogen we vissen in de polder. De rode lijnen zijn de nieuwe stukken waar we mogen vissen.