Wedstrijdreglement

1. Alle wettelijke en door de vereniging opgestelde regels zijn van kracht.
  2. Men dient in bezit te zijn van een degelijk karper landingsnet.
  3. Men dient in bezit te zijn van een emmer met water voor het nat houden van de vis.
  4. Er wordt geloot om de stekken. Stekken mogen niet geruild worden.
  5. De stek van iedere visser dient schoon en opgeruimd te zijn tijdens het vissen en bij vertrek.
  6. Vissers mogen hun stek niet verlaten zonder de hengels te hebben binnengedraaid.
  7. Er mag direct na loting gevoerd worden.
  8. Deelnamen vanaf 15 jaar, daaronder alleen onder begeleiding van een ander lid boven de 15 jaar.
  9. Vissen dienen eerst gezakt te worden, daarna wordt de wedstrijdleiding gebeld voor het wegen van de vis.
  10. Na aanvang van de wedstrijd dient hij volledig uitgevist te worden, Bij eerder vertrek worden de gevangen vissen niet mee geteld. Uitzonderingen dienen aangevraagd te worden bij de wedstrijdleiding.
  11. Er dient zoveel mogelijk recht vooruit gevist te worden. Men dient hier rekening te houden met andere deelnemers.
  12. De wedstrijd begint als de wedstrijdcommissie dit aangeeft.
  13. Vissen met behulp van een (voer)boot is verboden.
  14. Het is verboden om met gevlochten lijn te vissen.
  15. Bij overige problemen en onduidelijkheden beslist de wedstrijdcommissie.