Wedstrijdreglement

1. Wil je deelnemen aan een wedstrijd, dan dien je jezelf uiterlijk 2 dagen voor de wedstrijddatum op te geven bij
    de wedstrijdcommissie. (Met uitzondering van de Kersenfeest wedstrijd en de Snoekwedstrijden).
  2. Loten gebeurd ten aller tijden in het clubhuis van H.s.v de Snoek.
  3. Wedstrijden duren 08.00 t/m 12.00. Begin je te vroeg of vis je te lang door, dan volgt diskwalificatie.
  4. Vertrek naar het viswater is pas toegestaan, nadat de wedstrijdcommissie hier toestemming voor heeft gegeven.
  5. De visser die de bovenkant loot neemt altijd de weegschaal mee. Elke krib heeft tijdens een koningswedstrijd een eigen weegschaal.
  6. Zorg voor een goed leefnet (minimale lengte van 3,5 meter). De deelnemer dient de gevangen vis zodanig te onthaken en te behandelen, dat geen ver-minking ontstaat en de vis onbeschadigd kan worden teruggezet. De ter weging aangeboden vis dient in levende staat te verkeren..
  7. Het is verboden om met gekleurde maden te vissen. Kustaas in de vorm van maden,caster,mais, larve, pieren,ect zijn toegestaan. (geen blinker/spinner/plug).
  8. De wedstrijdleiding heeft het recht de wedstrijd bij slechte weersomstandigheden (onweer e.d.) of bepaalde calamiteiten (ongevallen, demonstratie e.d.) niet door te laten gaan, stil te leggen en indien mogelijk na enige tijd te hervatten. Indien minimaal 2 uur van de wedstrijd-duur is gevist, is de wedstrijd geldig. Bij afgelasting of geringere duur kan door de wedstrijdcommissie worden besloten tot vervallen of overvissen van de wedstrijd.
  9. Het gebruik van vlonders is toegestaan, indien de voorkant hiervan bij de aanvang van de wedstrijd de waterlijn niet bereikt. In het water staan met een waadpak in ook verboden.
  10. Prijzen die gewonnen zijn dienen altijd persoonlijk na de wedstrijd opgehaald te worden. Indien anders, hoort men dit  voor aanvang van de wedstrijd doorgeven bij de wedstrijdcommissie.
  11. Bij problemen of onduidelijkheid beslist de wedstrijdcommissie.