Organisatie

Deze afdeling wordt verzorgt door de Jeugdcommissie: Harm Roording, Roel Derksen, Roy v Moerkerk,  en Coen v Vorsselen.

De mannen zorgen voor een heel uitgebreid en leuk jeugdprogramma met wedstrijden, cursussen en andere activiteiten.

Alle wedstrijden in Gendt worden gevist in de kanovijver. Er zijn 6 wedstrijden om het jeugdkoningsschap, bij deze wedstrijden krijgen alle deelnemers een emmertje voer en zijn er waardebonnen voor de kinderen die in de prijzen vallen. Er wordt gevist op lengte en de vangsten zijn de afgelopen jaren redelijk goed te noemen!
Ook is er de wedstrijd van de Betuwe Combinatie. Deze wedstrijd vissen we samen met alle verenigingen uit Lingewaard en de "Betuwe". Zoals: HSV de Rietvoorn Pannerden, HSV de Karper Bemmel, HSV St Petrus Huissen, HSV Lotus Vulgaris Doornenburg en HSV de Rietvoorn Elst.
De wedstrijd zal worden gevist op de eerste zaterdag van Juli  in de kanovijver.
Hele leuke wedstrijden met de strijd om wie wordt de beste visser van de Betuwe Combinatie

Ook worden er cursussen gegeven aan de kinderen van de groepen 8 van basisschool "De Vonkenmorgen". In drie dagen geven onze jeugdbegeleiders en vismeester les en uitleg over vissoorten, waterplanten en diertjes, techniek,ect.ect. en er wordt natuurlijk gevist. Na afloop is er natuurlijk voor iedereen een vis diploma..mits je goed je best hebt gedaan.

hieronder een paar filmpjes om een kleine in druk te krijgen van zo'n cursus...