Staatsbosbeheer en Coronavirus!

Maandag, 23 maart 2020

Aangezien een aantal van onze leden en bestuursleden vrijwilliger zijn bij Staatsbosbeheer zijn er ook een aantal nieuwe regels/…

Beste vrijwilliger(s),

Vanwege het coronavirus zijn er voor het gehele land vergaande maatregelen getroffen om de verspreiding daarvan tegen te gaan. Staatsbosbeheer volgt de maatregelen op die door de overheid en het RIVM worden gegeven.
Op de website van Staatsbosbeheer kun je lezen wat dit betekent voor bezoekers van onze terreinen en activiteiten die door Staatsbosbeheer worden georganiseerd.

Deze maatregelen hebben ook consequenties voor het vrijwilligerswerk bij Staatsbosbeheer. Al het vrijwilligerswerk wordt tot 1 juni stilgelegd.
Niet alleen het vrijwilligerswerk in groepen, maar ook vrijwilligerswerk dat individueel wordt uitgevoerd, bijv. monitoring.

De knotgroepen en werkgroepen in de Rijnstrangen, knotgroepen in Doornenburg, en individuele vrijwilligers die zorgen dat zwerfvuil opgeruimd wordt zullen dus de regels van het RIVM in acht moeten nemen.

Naast de informatie op de website van Staatsbosbeheer over het coronavirus, kun je ook terecht op het online vrijwilligers platform.
Check regelmatig beide sites voor updates van de genomen maatregelen. Wanneer we ons hier allemaal aan houden komen we deze
vervelende periode zo snel als mogelijk is te boven.

Leer je groen
Nu het buitenwerk tijdelijk gestopt is, is er wellicht tijd om eens een kijkje te nemen op het e-learning platform “Leer je groen”.
Een leuke manier om online diverse cursussen te volgen.
Het aanbod is groot en bestaat uit ruim 20 cursussen. Zo kun je je bijvoorbeeld verdiepen in het dieren- en planten rijk, grote grazers, knotwilgen, hoogstamfruit en meer.
Ook kun je leren hoe je je werk veilig kunt uitvoeren.

Met vriendelijke groet,

Rick Basten