Deze afdeling wordt verzorgt door Wim Rutten en Bert van Vorsselen.

Deze heren zorgen voor een uitgebreid programma van viswedstrijden en zorgen voor mooie prijzen.
Prijzen als: waarbonnen van Albert Heijn, Coop, Slagerij Buurman, en Vleesprijzen van Piet Weijers.

Er zijn heel veel wedstrijden bij onze vereniging zoals b.v.  koningswedstrijden, "vrije" koppelwedstrijden, vaste stok wedstrijden, combinatie wedstrijden, dames wedstrijden en snoekwedstrijden.

Zo worden er voor het koningsschap 12 wedstrijden gevist in de waal. Elk lid kan hier aan meedoen. Aan deze competitie deden afgelopen jaar 52 deelnemers mee, dus lekker druk en vooral heel gezellig!

De "Vrije koppelwedstrijden op het programma zijn: De Hemelvaart koppel en De Kersenfeest koppel.
De Hemelvaart koppel wedstrijd wordt gevist op hemelvaart. hieraan kan en mag iedereen meedoen.
De kersenfeest koppel wedstrijd is DE wedstrijd van het jaar. hieraan kunnen zo'n 35 koppels meedoen. De wedstrijd wordt gevist in de Waal en afgelopen jaren zijn gewichten van boven de 60 kilo per koppel bijna normaal te noemen.
Na afloop van de wedstrijd wordt er gezellig gebarbequed en worden de prijzen uitreikt door de Kersenkonningin van Gendt.

Vissen met andere verenigingen doen we ook regelmatig. Zo zijn er de Betuwe combinatie en de Stichting wedstrijd, waar elk jaar bij een andere vereniging wordt gevist. De verenigingen uit Bemmel, Huissen, Angeren , Doornenburg, Elst, Oosterhout en Pannerden zijn hierbij aangesloten.

De vaste stok wedstrijden worden georganiseerd voor de mensen die nog lekker naar een dobbertje willen kijken en op de zaterdagmorgen lekker willen vissen.
En dan hebben we ook nog in de laatste maanden van het jaar de snoekwedstrijden. 6 wedstrijden waar we op jacht gaan naar de grote snoeken en snoekbaarsen!