De Waal

Diepte  minimale  diepte vaargeul: 2,8 mtr  max tot 11 mtr
 Visstand  Brasem, Voorn, Winde, Kolblei, Barbeel, Snoek(baars), Baars, Roofblei, Meerval,
 Grondels en rivier donderpadden.
 Nachtvissen  Is niet toegestaan

De Waal is een drukke rivier met heel veel scheepvaart. Het gedeelte wat wij als H.s.v. de Snoek in het bezit hebben begint bij de kop van pannerden tot aan de eerste niet werkende schoonsteenpijp van de steenfabriek in Haalderen. Dit prachtige stuk rivier pachten wij van de beroepsvisser F Komen, die de visrechten in zijn bezit heeft.
De waal staat bekend om zijn sterke stroming, de grote schepen die erover varen, en de vele vissoorten die te vangen zijn voor de sportvisser.
Voor vissers is het een walhalla, de vele grote brasems, kolblei, voorns, windes en barbelen zijn een ware sport om te vangen. Zaterdags en zondags 's morgens zijn er vaak wedstrijden waar leden aan kunnen deelnemen.
Ook de roofvissers kunnen hun ei kwijt. snoek, snoekbaars en baars, roofblei zit er in overvloed, er mag 1 snoekbaars per persoon per dag worden meegenomen, maar het liefst hebben we dat U ze natuurlijk terug zet in hun element.
De laatste jaren worden er ook al geregelt meervallen gevangen, deze zijn vanaf maart 2012 geen beschermde vissoort meer, dus er mag officieel op gevist worden.
Ook worden er zo nu en dan wat bijzondere vangsten gevangen zoals: forel, zalm, steur, bot, blauwneus en sneep.
De grondels: marmelgrondel, rivierdonderpad, zwartbekgrondel en de kesslers grondel zijn de laatste jaren bijna een plaag geworden.. zóveel zitten er d'r op dit moment.

nachtvissen en kamperen langs de waal is verboden.

Kribben boven de vahali..

Grotere kaart weergeven

Maak hier een rondje polder en bekijk onze prachtige rivier de waal.

Grotere kaart weergeven