Verslag karper koppelwedstrijd

Zaterdag, 7 juli 2012

Zaterdag 30 juni was het weer zover, er werd weer een karperkoppel wedstrijd gehouden tot en met zondag 1 juni.

Zaterdag 30 juni werd er om 13.00 uur gelood bij het bankje van het gendtse zwembad. Er waren maar liefst 6 koppels die een gooi wouden doen naar de eer de velbegeerde beker. De nummer 1 van vorig jaar weer te verslag, deze man is namelijk niet te stoppen en wint bijna alle wedstrijden zowel de singel als de koppel.

Na loting vertrok iedereen naar de stekken om te pijlen en te voeren, en om 14.00 uur mocht er gevist worden.
Niets bleek minder waard en ook nu wist de oud kampioen weer binnen 30 min een vis te vangen, dit koppel gevist door Marc Rutgers en Jesse vd Bosch waren op dreef en wisten na nog 1 uur nog een vis te vangen. Net voor de klok van 18.00 uur wisten ze nog 1 vis te vangen en hadden dus al binnen 4 uur een voorsprong van 3 vissen op de rest.
De rest van de koppels wist geen vis te kunnen vangen tot er snachts een hengel begon af te lopen door het nieuwe koppel uit Huissen Arnold Hendriks en Wilfred v Bolderen, de mannen wisten deze nacht 3 vissen te vangen en stonden kwa gewicht bijna gelijk met het koppel dat nummer 1 stond. Deze nacht werd er nog een vis gevangen door John en Donny en stonden nu op de 3e plaats.
Het koppel wat nummer 1 stond deed wat ze moesten doen en wisten ook nog een vis te vangen en stond zo weer ruimschoots bovenaan, door de andere 3 koppels werd helaas geen vis gevangen waardoor het eindklassement ook als volgd werd:

01 Mark Rutgers - Jesse vd Bosch 4 vissen

71.5 pond

02 Arnold Hendriks - Wilfred v Bolderen 3 vissen

47 pond

03 Donny Peters - John 1 vis

17 pond

04 Wilbert Janssen - tino Driessen 0 vis

05 Leo Thijssen - Steven 0 vis

06 Andre de Vries - Tim de Haan 0 vis

0 pond

Hierbij willen we Tuinwereld Wijchen en red Label bedanken voor het beschikbaar stellen van de prijzen.

Met vriendelijk groet,
Marc Rutgers