Loodvrij vissen op Walburgen en de Kanovijver!!

Donderdag, 11 juni 2020

Aflgelopen week zijn de palen en de borden geplaatst bij Walburgen en de Kanovijver. Vanaf nu is het daar Loodvrij vissen!!! Lees snel verder....

In de hedendaagse hengelsport wordt nog steeds gebruik gemaakt van Lood. Soms blijft dit lood onbedoeld achter in het water. Lood bevat giftige stoffen die niet in de natuur thuishoren. Wij als HSV De Snoek willen voorkomen dat dit in de natuur terecht komt.
Daarom willen wij in de toekomst naar een visserij die loodvrij is. Om dit te stimuleren is besloten om de kanovijver en zwembad Walburgen te gebruiken als pilot wateren. In deze wateren mag sinds dit jaar niet meer met lood gevist worden. Er zijn diverse loodvervangers op de markt die een goed alternatief bieden. Tungsten, ijzer, beton of steen zijn hier enkele voorbeelden van.

Sinds deze week zijn er in samenwerking met Sportvisserij Nederland, Gemeente Lingewaard en waterschappen borden geplaatst betreft loodvrij vissen. Deze borden staan bij de kanovijver en zwembad Walburgen. GroetenuitGendt was erbij tijdens het plaatsen van de borden. klik hier op plaatje...voor een leuk verslag!

Palen voor de borden werden gesponsord door Aannemersbedrijf TH. Nienhaus Gendt

Hopelijk kunnen wij als hengelsportvereniging op deze manier een steentje bijdragen aan een gezonder milieu.

hier nog elke foto"s van het plaatsen van de borden.