Uitslag 1e wedstrijd 2018

Jaaa daar zijn we weer!!
We zijn inmiddels al weer een jaartje verder en de winterploeg mag weer aan de bak.
Sommige weer een stukje grijzer, wijzer en lelijker maar het is altijd weer leuk om elkaar te zien!
Gezellig wintervissen!
Dit jaar proberen we alle wedstrijden in Heteren te vissen. Er wordt nog volop zand gezogen maar er wordt door de weeks toch al aardig een visje gevangen, dus we gaan het zien.
De ploeg is iets gekrompen, zo zijn Cor en Wim gestopt, de leeftijd speelde een grote rol. Adrie en Gert hielden het ook voor gezien. Ik hoorde in de wandelgangen dat ze het niveau wat te hoog vonden. Welke niveau? Ik heb geen idee… Haha.
Frans Degen is gestopt. Die kon het niet meer vol houden met Menno.
Ook waren er enkele transfers.. Jan vist nu met Willem, die gelukkig weer is hersteld van zijn rug kwetsuur.
De organisatoren Menno en Teun vissen nu met elkaar.
En we hebben er 2 nieuwe gladiatoren bij gekregen.. Nico en Theo gaan dit jaar lekker mee vissen!

Nog meer nieuws? Uuh niet echt. Bennie en mark zetten net zoals vorig jaar weer de nummers uit. Top boys!
Voor de rest is alles het zelfde dacht ik zo. Oh nee... Schitterende nieuwe wedstrijdkaarten! Klasse Menno.

Dan de wedstrijd.
S ochtends tijdens het loten regende het nog lichtjes. Maar gelukkig stopte het nog voor dat we begonnen met vissen. Dus dat was wel lekker.
Zo vlogen om 8.45 uur de korven richting de visplekken. De ene op 60 meter en de ander zocht het een stuk dichter bij. Al snel waren het Jan en Willem op de kop die vis begonnen te vangen. Bij de rest bleef het vrij rustig. Na een goed uur begonnen meerdere een visje te vangen. Menno en Teun sprokkelende met regelmaat een visje binnen, maar bij de rest bleef het moeizaam. Het bleek dat de vis toch niet zo ver uit de kant zat dan dat sommige dachten. Een aantal vissers probeerde het laatste anderhalf uur toch nog even dichter bij. Coen en Frans vingen daar nog de nodige vissen.
Bij Joop en gastvisser Dennis was het moeizaam. Joop had zijn dag niet, zat veel met zijn materiaal in de knoop, maar ook met zichzelf denk ik… Denk toch dat hij zijn vaste maatje Rene mist… Joop wist nog wel een mooie paling te vangen.
Er werden ook enkele hele flinke brasems gevangen, buurman Theo wist een pracht exemplaar te vangen van ruim 2 kg. Ook Menno had een hele dikke!
Op de eerste paar nummers was het ook niet best vandaag. Wim en Ger kwamen niet verder dan ruim 3 kg. Bennie en Mark kwamen ook al niet boven de 3 kg. Mars en Mars uiteraard ook weer aanwezig, wisten 5 kilo bij elkaar te vangen.
Uiteindelijke waren het Menno en Teun die met 11,350 kg de wedstrijd wisten te winnen, net voor Jan en Willem die ook ruim 11 kg vingen! Gefeliciteerd mannen!

Al met al was het weer gezellig! We zijn weer een stukje wijzer geworden. Op 24 november mogen we onze kunsten weer vertonen. Hopelijk is het dan beter!

Helaas geen foto’s vandaag. Helemaal vergeten. De verslaggever moet er ook nog een beetje inkomen!

De Uitslag:
Plaats