Uitslag 4e wedstrijd 2018

Ja daar zijn we weer!

Vorige week geen verslag helaas, ik had er gewoonweg geen tijd voor. Mijn excuses.
Er werd vorige week wel gewoon gevist uiteraard! En door een aantal werd er redelijk goed gevangen! Jan en Willem wisten zowaar 12,870kg bij elkaar te vissen en wonnen daarmee ook de wedstrijd. Nico en Theo wisten ook 12 kilo te vangen en Bennie en Mark vingen ook een mooi netje vis bij elkaar!
Rene was eindelijk ook weer van de partij, gelukkig maar want Joop had t moeilijk zonder zn vaste maatje. Vandaag was Joop samen met Rene dan ook weer goed voor ruim 9 kilo.
De rest bleef een beetje steken rond de 6 kilo.

Volledige uitslag en stand na 3 wedstrijden staat gewoon bij de 3e wedstrijd.

Dan vandaag!
De voorspellingen waren niet al te best, er zou regen op komst zijn en redelijk stevige westen wind. Parapluutjes en regenpakken mee en gas erop!

Bennie was gister de nummers al wezen zetten en had ook toen al een nat pak gekregen. De nummers moesten iets anders gezet worden dan normaal, er lag een grote boot aan de lange kant helaas. Dan maar 3 nummer op de korte kant.

'S ochtends lekker op tijd, en het was inderdaad al nat. Tijdens het loten was de lichte regen al begonnen maar dat mocht de pret niet drukken. Vandaag 1 gast visser, Rob. Die mocht met Willem vissen omdat Jan een lekkere snippervisdag had genomen. Hij moet morgen ook weer dus aan de ene kant best begrijpelijk! Jan is ook de jongste niet meer.
Volgens mij had niemand echt zin om met de bakkes in de wind te zitten aan de korte kant. Maja wie t hardst klaagde daarover werd uiteraard gestraft. Marcel had er geen zin in maar mocht er wel heen!
Ook Rene/Joop en Bennie/Mark konden zich opmaken voor een dagje vol in de wind.
Aan de andere zijde zaten Menno en Teun weer op hun geliefde en vertrouwde stekkie nr3 volgens mij hebben ze nog geen andere plek gehad.
Zelf pakte ik nr4. Ook weer een kop.
Vandaag waren alleen 2, 5, 8 geen kop.
Dan de wedstrijd.
Zeiknat opbouwen, pluutje zetten en beginnen! De eerste vissen werden al snel gevangen, zelf ving ik na 10 min al een vis. Daarna bleef het op de lange kant vrij rustig.
Na 2 uurtjes vissen begonnen meerdere een visje te vangen, Tonnie wist er een paar te vangen en ook frans pakte een dikke brasem van 1,5 kilo.
De rest wist allemaal visje van 3 a 400 gram te vangen. Wim er Ger zaten na een paar kleine aanpassingen ook lekker te vangen. Menno en Teun zag ik in de verte ook af en toe een visje vangen, veel verder kon ik niet kijken. Ik hoorde van Willem dat hij na 3 uur vissen nog geen beet had gehad, pas het laatste uur begon hij en zijn gastvisser Rob gelukkig toch nog een visje te vangen! Te laat bleek achteraf. Nico en Theo op nummer1 hadden het ook moeilijk. Plek 1 wil er maar niet uitkomen dit jaar!

Wat er op de korte kant gebeurde kon ik niet zien. Ik zag alleen maar paraplu’s en klotsende golven op de kant. Het moet bizar zijn geweest… Korven die alle kanten op vlogen en hengels die van de steunen waaiden, maar er werd gelukkig wel een visje gevangen!
Bennie en Mark wisten toch nog 9,5 kg te vangen ondanks de lastige omstandigheden. Mars en Mars en Joop en Rene wisten allebei ruim 7 kilo te vangen! Knap gedaan daar allemaal aan die zijde!
Toch waren het uiteindelijk Bert en Coen die met 10,2kg wisten te winnen.
Het was een lastige wedstrijd maar het zat er gelukkig op.
Nat en lekker doorgewaaid, maar ach dat hoort ook een beetje bij het wintervissen! Snel naar huis of naar de snackbar om lekker op te warmen! Volgende week mogen we weer! Hopen op iets minder wind en droog weer!
Goed weekend allemaal en tot volgende week!!

Uitslag 4e wedstrijd:
 Plaats
 Deelnemers
 Gewicht
 Stek
 Coen - Bert
 Bennie - Mark
 Wim - Ger
 Marcel - Marcel
 Rene - Joop
 Frans - Tonnie
 Willem - Rob