Federatie JEUGDDAG 2018 groot succes!!

Maandag, 18 juni 2018

afgelopen zaterdag werd de federatie jeugdvisdag georganiseerd. Hier een verslag en een paar foto's...

Gisteren was het dan zover, de Jeugddag 2018 ging van start. Ruim 60 enthousiaste kinderen verzamelde zich voor deze geweldige dag. Er stonden 5 verschillende workshops op het programma, namelijk: Vaste stok vissen, Feedervissen, Penvissen, Karpervissen en Roofvissen. Vanaf 07:00 uur waren vrijwilligers al druk bezig met de opbouw en nodige voorbereidingen. Vanaf half 9 meldden de eerste kinderen zich. Na een kort welkomstwoordje begon om 09:15 uur de eerste ronde. Eerst kregen de kinderen bij iedere workshop een korte uitleg om vervolgens zelf aan de slag te gaan. Al snel werden er een aantal mooie vissen gevangen, zoals grote brasems en zelfs een mooie zeelt. Iedere grote vis werd zorgvuldig gemeten. Degene die de grootste vis wist te vangen zou namelijk de titel ‘’Jeugddagtopper’’ krijgen. Bij deze titel hoorde ook een prijs, waardoor iedereen zijn uiterste best deed. Dit betaalde zich uit in een flink aantal grote brasems, zeelt en nog een karpertje aan de vaste stok. Bij het roofvissen werd door de jeugd zelf een spinnertje gemaakt. Hiermee mochten ze daarna proberen een mooie snoek te vangen, helaas is dit niet gelukt. Naast het spinvissen werd er ook nog geoefend met vliegvissen. Bij het karper vissen mochten de kinderen zelf boilies maken om vervolgens de boilies te voeren met de werppijp. Doordat er ook nog een aantal karpers zijn gevangen, kon iedere groep met een karper op de foto! De kinderen hebben dus een hoop gedaan en geleerd.
Na 3 workshops was er een korte pauze. Voor iedereen stond er een broodje knakworst klaar. Snel eten en weer op naar de volgende workshop.
Na de middagpauze waren er nog twee workshops. Om 14:30 uur werd het eindsignaal gegeven. Iedereen verzamelde zich bij het clubgebouw voor de prijsuitreiking. Wie had de grootste vis gevangen en werd de ‘’Jeugddagtopper’’?! Met een brasem van 61 cm was het Jens Joosten die er met de titel vandoor ging. Tevens kreeg hij ook nog een mooie hengel als prijs. Goed gedaan Jens!!
Alle kinderen kregen ook nog een leuk presentje mee naar huis. Nadat de jeugd moe en voldaan huiswaarts keerde, zorgde de vele vrijwilligers ervoor dat alles weer werd opgeruimd. Nadat alles was opgeruimd, stond er voor de vrijwilligers nog een chinees buffetje klaar. Dat hadden ze wel verdiend na hun goede inzet! Wij willen alle vrijwilligers, sponsoren en andere betrokkenen nogmaals bedanken voor hun inzet en het mogelijk maken van deze geweldige dag! We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag. Hopelijk de jeugd ook!
Hengelsport Federatie Midden Nederland, HSV St. Petrus, Hengelsportvereniging De Karper - Bemmel / Haalderen, Hengelsport vereniging De Snoek Gendt, Bram Jacobs, Buitenpoort Catering, Welkoop Huissen en PS Livebait nogmaals bedankt!

Voor alle 132 foto's kijk even in het foto album