Verslag Jeugd 2018

Woensdag, 18 juli 2018

Hier een overzicht van alle jeugdverslagen van afgelopen jaar... Het zijn alle verslagen van onze facebookpagina. Het was weer een fantastisch JEUGD jaar voor onze jeugdcommissie en de jeugdige vissers!

De eerste wedstrijd.
Vanavond was het weer zover, de eerste jeugdwedstrijd stond op het programma. De weersvoorspellingen waren niet best met mogelijk kans op onweer. Om 18:15 uur werd toch het startsignaal gegeven. De eerste visjes werden al snel gevangen. Zo ving Sem Plönes al snel een prachtige zeelt van 55 cm, gelijk de grootste vis op de dag. Jayden Smeets wist ook nog een mooie brasem van 50cm te vangen. Verder werden er vooral voorntjes en af en toe wat kleine zeeltjes gevangen. Door het naderende onweer werd besloten om 19:30 het eindsignaal te geven. Alle vis werd snel gemeten. Na het telwerk bleek dat iedereen vis had gevangen! Dat belooft veel goeds voor de komende wedstrijden. Volgende week is de 2e jeugdwedstrijd. Iedereen is natuurlijk weer welkom.

Hieronder de uitslag van vandaag:
1. Jaden Smeets 8 vissen 154 cm
2. Jens Joosten 11 vissen 138 cm
3. Levi Reuser 10 visen 137 cm
4. Bram Joosten 8 vissen 130 cm
5. Sem Plönes 5 vissen 111 cm
6. Lynn Janssen 7 vissen 96 cm
7. Jasper Straatman 6 vissen 92 cm
8. Nazar 7 vissen 88 cm
9. Ivo Joosten 5 vissen 69 cm
10. Tim Joosten 4 vissen 63 cm
11. Ruben van Vorsselen 3 vissen 44 cm
12. Sep Roelofs 4 vissen 36 cm

De tweede wedstrijd.
Vanavond werd de 2e jeugdwedstrijd gevist. Gelukkig was er dit keer geen onweer voorspeld. Wel zorgde de wind ervoor dat het op sommige plekken lastig vissen was. Toch wist vandaag iedereen weer een visje te vangen. De brasems waren vandaag goed los, zo werden er vandaag maar liefst 9 brasems gevangen. Sem ving er 4, waaronder een brasem van 59cm, hiermee legt hij de lat erg hoog voor de prijs van de grootste vis. Volgende week is de volgende wedstrijd, maar eerst is er zaterdag nog de jeugddag. Je kunt je hier nog voor opgeven.

Hieronder de uitslag van vandaag:
1. Sem Plönes 10 vissen 309 cm
2. Bram Joosten 13 vissen 210 cm
3. Lynn Jansen 11 vissen 193 cm
4. Jayden Smeets 10 vissen 167 cm
5. Levi Reuser 5 vissen 115 cm
6. Jens Joosten 8 vissen 106 cm
7. Ivo Joosten 8 vissen 104 cm
8. Stefano Maasen 7 vissen 91 cm
9. Nazar 7 vissen 82 cm
10. Jort Vermeulen 1 vis 52 cm
11. Daan van Vliet 3 vissen 38 cm
12. Sep Roelofs 3 vissen 38 cm
13. Daaf Kersten 2 vissen 36 cm
14. Tim Joosten 2 vissen 33 cm

Tussendoor werd de grote Federatieve Jeugddag ook nog georganiseerd.
Gisteren was het dan zover, de Jeugddag 2018 ging van start. Ruim 60 enthousiaste kinderen verzamelde zich voor deze geweldige dag. Er stonden 5 verschillende workshops op het programma, namelijk: Vaste stok vissen, Feedervissen, Penvissen, Karpervissen en Roofvissen. Vanaf 07:00 uur waren vrijwilligers al druk bezig met de opbouw en nodige voorbereidingen. Vanaf half 9 meldden de eerste kinderen zich. Na een kort welkomstwoordje begon om 09:15 uur de eerste ronde. Eerst kregen de kinderen bij iedere workshop een korte uitleg om vervolgens zelf aan de slag te gaan. Al snel werden er een aantal mooie vissen gevangen, zoals grote brasems en zelfs een mooie zeelt. Iedere grote vis werd zorgvuldig gemeten. Degene die de grootste vis wist te vangen zou namelijk de titel ‘’Jeugddagtopper’’ krijgen. Bij deze titel hoorde ook een prijs, waardoor iedereen zijn uiterste best deed. Dit betaalde zich uit in een flink aantal grote brasems, zeelt en nog een karpertje aan de vaste stok. Bij het roofvissen werd door de jeugd zelf een spinnertje gemaakt. Hiermee mochten ze daarna proberen een mooie snoek te vangen, helaas is dit niet gelukt. Naast het spinvissen werd er ook nog geoefend met vliegvissen. Bij het karper vissen mochten de kinderen zelf boilies maken om vervolgens de boilies te voeren met de werppijp. Doordat er ook nog een aantal karpers zijn gevangen, kon iedere groep met een karper op de foto! De kinderen hebben dus een hoop gedaan en geleerd. Na 3 workshops was er een korte pauze. Voor iedereen stond er een broodje knakworst klaar. Snel eten en weer op naar de volgende workshop. Na de middagpauze waren er nog twee workshops. Om 14:30 uur werd het eindsignaal gegeven. Iedereen verzamelde zich bij het clubgebouw voor de prijsuitreiking. Wie had de grootste vis gevangen en werd de ‘’Jeugddagtopper’’?! Met een brasem van 61 cm was het Jens Joosten die er met de titel vandoor ging. Tevens kreeg hij ook nog een mooie hengel als prijs. Goed gedaan Jens!! Alle kinderen kregen ook nog een leuk presentje mee naar huis. Nadat de jeugd moe en voldaan huiswaarts keerde, zorgde de vele vrijwilligers ervoor dat alles weer werd opgeruimd. Nadat alles was opgeruimd, stond er voor de vrijwilligers nog een chinees buffetje klaar. Dat hadden ze wel verdiend na hun goede inzet! Wij willen alle vrijwilligers, sponsoren en andere betrokkenen nogmaals bedanken voor hun inzet en het mogelijk maken van deze geweldige dag! We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag. Hopelijk de jeugd ook!  Foto's van deze geweldige dag zijn te vinden in het fotoalbum.
Hengelsport Federatie Midden Nederland, HSV St. Petrus, Hengelsportvereniging De Karper - Bemmel / Haalderen, Hengelsport vereniging De Snoek Gendt, Bram Jacobs, Buitenpoort Catering, Welkoop Huissen en PS Livebait nogmaals bedankt!

De derde wedstrijd.
Gisteravond werd de 3e jeugdwedstrijd gevist. Met een opkomst van 17 vissers mogen we niet klagen. Het weer was goed, lekker warm en geen wind. Er kon dus lekker gevist worden, dit bleek ook uit de vangsten. Wederom ving iedereen vis! Er werden al snel een aantal voorntjes gevangen. Even later kwamen ook de eerste brasems op de kant. Uiteindelijk zijn er 10 brasems gevangen. Het was voor sommige dus weer een top avond aan de waterkant. De grootste vis van de dag was voor Sem Plönes met 58 cm. De grootste vis van het seizoen blijft staan op 59 cm, eveneens gevangen door Sem!
De oude meetlatten gingen niet verder dan 50 cm. Waardoor brasems van 50+ cm wat lastiger te meten zijn. Om het meten van brasems makkelijker te maken heeft Jos Straatman ons 2 mooie meetlinten geschonken. De brasems kunnen vanaf nu secuur gemeten worden. Bedankt Jos!
Volgende week dinsdag is de 4e wedstrijd. Zaterdag 30 juni is de jaarlijkse Ouder-Jeugd wedstrijd. Deze wedstrijd vis je met je vader, moeder, opa, oma, oom of tante. Na de wedstrijd wordt er gezellig gebarbecued. De kosten hiervoor bedragen 10 euro per koppel. Zaterdag 7 juli is de Betuwe-combinatie. Voor de Ouder-Jeugd en Betuwe-combinatie dien je je op te geven. Dat kan dinsdag bij de wedstrijd of door even een mailtje naar hsvdesnoekgendt@gmail.com te sturen.
Hier de uitslag:
1. Sem Plönes 11 vissen 302 cm
2. Jasper Straatman 9 vissen 298 cm
3. Jens Joosten 12 vissen 198 cm
4. Jayden Smeets 5 vissen 151 cm
5. Daaf Kersten 10 vissen 137 cm
6. Tim Joosten 11 vissen 124 cm
7. Bram Joosten 8 vissen 108 cm
8. Nazar 5 vissen 77 cm
9. Hidde Vermeulen 6 vissen 75 cm
10. Ivo Joosten 5 vissen 67 cm
11. Sep Roelofs 4 vissen 53 cm
12. Lynn Janssen 4 vissen 46 cm
13. Daan van Vliet 3 vissen 45cm
14. Stefano Mazen 3 vissen 42 cm
15. Jort Vermeulen 3 vissen 34 cm
16. Levi Reuser 1 vis 16 cm
17. Ruben van Vorsselen 1 vis 6 cm
Grootste vis: Sem Plönes 58 cm

De vierde wedstrijd.
Vanavond werd de 4e en tevens een na laatste koningswedstrijd bij de jeugd gevist. Met 17 deelnemers was het weer een prima opkomst. Het weer was goed. Dat had ook zijn invloed op de vangsten, want iedereen ving wederom vis! Er werden maar liefst 14 brasems gevangen! Jasper ving vandaag een brasem van 60 cm, hiermee gaat hij nu aan de leiding in de strijd om de grootste vis. Klasse kerel! Jayden wist nog 2 mooie karpertjes te vangen, goed gedaan Jayden! De rest heeft uiteraard ook goed zijn best gedaan, zoals te zien is in de uitslag hieronder. Volgende week dinsdag is de laatste koningswedstrijd. Aankomende zaterdag is eerst nog de Ouder-Jeugd koppelwedstrijd. Zaterdag 7 juli is de Betuwe-combinatie. Hier kun je je volgende week nog voor opgeven.

De uitslag:

1. Sem Plönes 17 vissen 317 cm
2. Jasper Straatman 10 vissen 249 cm
3. Bram Joosten 11 vissen 241 cm
4. Stefano Mazen 9 vissen 200 cm
5. Ivo Joosten 9 vissen 161 cm
6. Jens Joosten 9 vissen 160 cm
7. Daaf Kersten 8 vissen 138 cm
8. Nazar 8 vissen 138 cm
9. Sep Roelofs 10 vissen 124 cm
10. Jayden Smeets 7 vissen 101 cm
11. Lynn Janssen 10 vissen 96 cm
12. Jort Vermeulen 6 vissen 80 cm
13. Levi Reuser 2 vissen 70 cm
14. Tim Joosten 5 vissen 54 cm
15. Ruben van Vorsselen 4 vissen 43 cm
16. Hidde Vermeulen 4 vissen 41 cm
17. Daan van Vliet 3 vissen 31 cm

De OUDER-JEUGD Koppelwedstrijd.
Vanmiddag werd de Ouder-Jeugd koppelwedstrijd gevist. Vandaag gingen 13 koppels de strijd aan om de cup met de grote oren. Met temperaturen van hoog in de 20 graden was het afzien. Gelukkig gaf een briesje verkoeling. Ondanks de hitte werd er toch goed vis gevangen. Er werden ook vandaag weer een aantal mooie brasems gevangen. Teun en Jort vingen vandaag de grootste, een van 59cm. Na afloop stond er een BBQ klaar waar de kids en ouders van konden genieten.

Hieronder de uitslag:
1. Bram Joosten en Sem Janssen 35 vissen 308cm
2. Jasper en Jos Straatman 10 vissen 290cm
3. Sem en Michon Plones 21 vissen 276cm
4. Lynn en Edjo Janssen 19 vissen 217 cm
5. Jayden en Joris Smeets 7 vissen 166 cm
6. Nazar en papa 14 vissen 165
7. Jens en Roy Joosten 3 vissen 162 cm
8. Daaf en Matheu Kersten 13 vissen 155cm
9. Hidde Vermeulen en Jos Scholten 5 vissen 122cm
9. Jort Vsrmeulen en Teun scholten 6 vissen 122cm
11. Sep en Rene Roelofs 9 vissen 118cm
12. Daan en vader van Vliet 3 vissen 82cm
13. Tim en Marco Joosten 3 vissen 37cm

De vijfde wedstrijd.
WAT EEN LAATSTE WEDSTRIJD!! De spanning was te voelen. Wie zou zich nog in de top 3 van het eindklassement kunnen vissen of misschien wel de grootste vis van het seizoen vangen!? Lynn was goed op weg voor het klassement. Ze ving maar liefst 7 brasems! Goed gedaan Lynn! Sep ving vanavond ook eindelijk een grote brasem. Klasse kerel! Na al een brasem verspeelt te hebben, wist Hidde er toch nog 2 te vangen! Totaal werden er 15 brasems gevangen. Verder waren de voorntjes goed voor de nodige centimeters. Iedereen heeft weer uitstekend zijn best gedaan.

Hieronder de uitslag van de wedstrijd:
1 Lynn Janssen 9 vissen 413 cm
2 Tim Joosten 12 vissen 224 cm
3 Nazar Novruzou 17 vissen 205 cm
4 Jort Vermeulen 15 vissen 203 cm
5 Bram Joosten 20 vissen 184 cm
6 Sem Plönes 14 vissen 182 cm
7 Jasper Straatman 11 vissen 167 cm
8 Daaf Kersten 9 vissen 147 cm
9 Hidde Vermeulen 3 vissen 119 cm
10 Daan van Vliet 8 vissen 98 cm
11 Jens Joosten 4 vissen 94 cm
12 Ryan v Schaijk 4 vissen 88 cm
13 Sep Roelofs 3 vissen 72 cm
14 Stefano Mazen 4 vissen 57 cm
15 Jayden Smeets 3 vissen 46 cm
16 Ivo Joosten 2 vissen 31 cm
17 Levi Reuser 2 vissen 23 cm

WIE IS JEUGDKONING HSV DE SNOEK GENDT 2018!?!?
Wie gaat er na 5 wedstrijden met de titel jeugdkoning HSV De Snoek naar huis? Na het nodige rekenwerk was de jeugdcommissie eruit. De spanning was vlak voor de prijsuitreiking voelbaar. Had Bram of Jasper genoeg gevangen om het koploper Sem nog lastig te maken? Het antwoord was, nee. Sem ving vandaag weer een mooie netje vis en hield zijn koppositie vast. Sem Plönes mag zich met 57 vissen en 12,21 m daarom JEUGDKONING HSV DE SNOEK 2018 noemen. Klasse kerel!
Bram Joosten beleefde ook een top seizoen. Iedere wedstrijd ving hij goed vis. Door ook de laatste wedstrijd goed te vissen werd Bram 2e in het eindklassement met 60 vissen en 8,73m. Goed gedaan Bram!
Door de laatste wedstrijd maar liefst 7 brasems te vangen eindigde Lynn Janssen als 3e in het klassement met 41 vissen en 8,44m. Een prestatie om trots op te zijn Lynn!
De strijd om de grootste vis werd nog spannend doordat er veel brasems worden gevangen. Het was Jasper Straatman die in de 4e wedstrijd een mooie brasem van 60 cm ving. Dit was goed voor de prijs van grootste vis. Klasse Jasper! Ook dit jaar werd weer de prijs ‘’Sportvisser van het jaar’’ uitgereikt. Deze prijs ging dit jaar naar Bram Joosten. Bij de jeugdcommissie was er geen twijfel, Bram verdient deze prijs! Bram vist namelijk al een aantal jaren mee en het vissen gaat hem steeds beter af. Altijd positief en vol goede moed aan de waterkant. Dit betaald zich nu uit in 2e plaats. Een prijs om trots op te zijn Bram!
Welkoop Huissen heeft er weer voor gezorgd dat er een goed gevulde prijzentafel stond, Hengels, leefnetten, schepnetten, stoeltjes, steunen etc. etc.. Iedereen ging met en mooie prijs naar huis. De jeugdcommissie en de kids willen Hengelsport Welkoop Huissen en andere sponsoren bedanken voor hun bijdrage. Zonder hen kunnen wij dit niet klaarmaken. Nogmaals bedankt!
De Jeugdcommissie wil ook alle kinderen en ouders bedanken voor hun komst. Hopelijk zien we iedereen volgend seizoen (of komende zomer) weer terug aan de waterkant. Wij hebben weer genoten. Tot volgend jaar!

Hieronder het eindklassement:
1 Sem Plönes 57 vissen 1221 cm
2 Bram Joosten 60 vissen 873 cm
3 Lynn Janssen 41 vissen 844 cm
4 Jasper Straatman 36 vissen 806 cm
5 Jens Joosten 44 vissen 696 cm
6 Jayden Smeets 33 vissen 619 cm
7 Nazar Novruzou 44 vissen 588 cm
8 Tim Joosten 34 vissen 498 cm
9 Daaf Kersten 29 vissen 458 cm
10 Ivo Joosten 29 vissen 432 cm
11 Stefano Mazen 23 vissen 390 cm
12 Jort Vermeulen 25 vissen 369 cm
13 Levi Reuser 20 vissen 361 cm
14 Sep Roelofs 24 vissen 323 cm
15 Hidde Vermeulen 13 vissen 235 cm
16 Daan van Vliet 17 vissen 212 cm
17 Ruben van Vorsselen 8 vissen 93 cm
18 Rayan van Schaijk 4 vissen 88 cm

Dan als laatste nog de BETUWE COMBINATIE 2018!
De Betuwe combinatie werd vandaag gevist bij de jeugd. Vissers uit Haalderen, Bemmel, Elst, Pannerden, Huissen en Gendt gingen met elkaar de strijd aan. Welkoop Huissen en De Bok Bemmel zorgden voor de mooie prijzentafel. Er werd vandaag in 2 categorieën gevist. 6tm11 en 12tm16.
Met het zonnetje op de kop en een licht briesje was het goed vertoeven aan de waterkant. De vangsten waren top!

Hier de uitslag:
6 t/m 11 jaar.
1. Stein Piels, 39 vissen, 396 cm.
2. Ivo Joosten, 20 vissen, 174 cm.
3. Jermain Smeets, 10 vissen, 127 cm.
4. Lynn Janssen, 7 vissen, 123 cm.
5. Samira Hassan, 8 vissen, 100 cm.
6. Damian Steijlen, 1 vis, 13 cm.
7. Koen Feeding, 1 vis, 12 cm.

12 t/m 16 jaar.
1. Naima Hassan, 32 vissen, 369 cm.
2. Sven Meurs, 13 vissen, 270 cm.
3. Jort Vermeulen, 17 vissen, 268 cm.
4. Michael v Wijk, 15 vissen, 222 cm.
5. Milan v Maanen, 12 vissen, 182 cm.
6. Jasper Straatman, 20 vissen, 179 cm.
7. Bram Joosten, 11 vissen, 176 cm.
8. Nadat Nasvoruv, 12 vissen, 148 cm.
9. Sem Janssen, 10 vissen, 130 cm.
10. Stef Hubers, 6 vissen, 76 cm.
11. Thijs Gerding, 3 vissen, 40 cm.
12. Rik Helming, 1 vis, 16 cm.
13. Rens Ras, 1 vis, 10 cm.
14. Ruben v Vorsselen, 0 vis. Ziek

Jeugdcommissie wil iedereen bedanken voor het geweldig mooie jaar!  Tot aan de waterkant!