In Memoriam GERT PETERS ✝

Donderdag, 8 februari 2024

Woensdagochtend, 7 februari 2024, kregen we onverwachts het bericht dat Gert Peters was overleden. Gert kreeg in september te horen dat hij longkanker had. Toch kwam zijn overlijden als een grote schok voor iedereen!

Gert, was echt een verenigingsmens! Hij had daarin 2 passies….Het voetbal en vooral bij de Bataven/Walburgenboys, lekker vruuten in, op en rondom de velden. En uiteraard het vissen en al het vrijwilligerswerk en bestuursdiensten bij De Snoek.

2 passies waarin hij veel energie en tijd stak!
Bij ons begon het allemaal al heel vroeg. Gert viste met regelmaat al op hele jonge leeftijd..
Vissen en struinen door de polder en op de rivieren, Snoeken en met de vaste stok..
En na vele potjes vissen en wat wedstrijden, werd het tijd om wat meer bij de vereniging te doen, vond hij..
Zo heeft Gert vele jaren als algemeen bestuurslid gefungeerd en na een aantal jaar ging hij de Jeugdwedstrijden verzorgen. Vissen met de kids, lekker in de polder achter de dijk. Altijd een feest en uiteraard zorgde Gert voor de snacks en t eten na een mooi seizoen.
.
Niet alleen de jeugd verzorgde Gert, maar later heeft hij ook enkele jaren alle wedstrijden verzorgt binnen de verening. Iets wat hij heel erg graag deed. Buiten het organiseren van de wedstrijden was Gert zelf ook een uitstekend wedstrijdvisser! Zo wist hij in 1998 zelfs Koning te worden. Een titel waar menig wedstrijdvisser alleen van kan dromen.
Ook bij alle klusjes hielp hij graag met.., snoeien, maaien, en bouwen…
En bij bouwen komen we uiteraard uit bij ons Clubhuis. Bij deze klus heeft Gert samen met vele anderen bloed, zweet en tranen in gestoken! Gert nam al het metsel en tegelwerk voor zijn rekening. Wat allemaal mooi, degelijk en perfect werd gemaakt. En waardoor we nu een prachtig clubhuis hebben staan!
Eenmaal klaar, heeft Gert nog een aantal jaren als clubhuisbeheerder in het bestuur gezeten.. Alles inkopen, schoonmaken en verkopen! Lekkere balletjes of een heerlijke erwtensoep maken deed hij met liefde.. Ook even met iedereen een praatje maken en biereke drinken vond hij belangrijk!
Helaas moest Gert zijn passie een beetje loslaten de laatste jaren, om voor zijn vrouw te zorgen. Toch kwam hij nog af en toe aan waaien voor een bakkie. Of ging hij even kijken bij zijn kleinzoon aan de kanovijver… Waarmee hij ook vele jeugdwedstrijden heeft gevist en gewonnen..

Met Gert verliezen we niet zomaar een lid! Maar een Erelid ! Dat verdiende hij door de vele bestuursfuncties en al zijn bewezen diensten in de vereniging! Iemand waar we van op aan konden en waarmee we een pracht vereniging hebben opgebouwd!

Gert bedankt voor alles! Voor wie je was en wat je voor ons hebt betekend!

Wij wensen zijn vrouw Willy, dochter Mariska, schoonzoon Johan, Rigo, Meglin en Jaimy, Mason en familie veel sterkte toe om zijn overlijden te verwerken.

UPDATE: Maandagavond tussen 18.30 en 20.00 uur kan er afscheid genomen worden van Gert,  Momentum Afscheidshuis, Dorpstraat 12 B  te Gendt.